Prace magisterskie obronione w 2015 roku (wykaz)

Wykaz prac magisterskich z zakresu muzykologii, teorii muzyki i edukacji muzycznej, obronionych w 2015 roku (w kolejności alfabetycznej):
AKADEMIA MUZYCZNA IM. FELIKSA NOWOWIEJSKIEGO W BYDGOSZCZY
Teoria muzyki
- Paweł Pura: III Symfonia Pawła Mykietyna jako dzieło symboliczne. Promotor: prof. dr hab. Anna Nowak
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Anna Czuchaj-Seńko: Polskie festiwale jazzowe przyczynkiem promocji dla debiutujących wokalistów jazzowych. Promotor: prof. dr hab. Andrzej Zubek
- Marcin Kowalczyk: Wykorzystanie metody Carla Orffa w pracy z dziećmi na podstawie badań przeprowadzonych w bydgoskich przedszkolach. Promotor: dr Ewelina Boesche-Kopczyńska
- Przemysław Jan Krawczyński: Działalność artystyczna Miejskiego Chóru Dziewczęcego LOGOS ze Świnoujścia w latach 1998-2014. Promotor: dr Piotr Jańczak
- Klaudia Kuźmińska: Improwizacja scatem w muzyce jazzowej na przykładzie czołowych reprezentantów – Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Flora Purim, Bobby McFerrin. Promotor: dr hab. Karol Szymanowski, prof. AMFN
- Magdalena Lipińska: Elementy sonorystyczne w wybranych utworach chóralnych a cappella współczesnych kompozytorów polskich. Promotor: prof. dr hab. Mariusz Kończal
- Katarzyna Anna Pater: Chór Kameralny Akademii Muzycznej w Bydgoszczy u progu 30-lecia działalności artystycznej. Promotor: dr hab. Monika Wilkiewicz, prof. AMFN
- Kaja Potrzebska: Problemy wykonawcze w wybranych utworach chóralnych a cappella Łukasza Urbaniaka. Promotor: prof. dr hab. Mariusz Kończal
- Monika Sołtyszewska: Billie Holiday i Ella Fitzgerald – czołowe wokalistki ery swingu. Promotor: prof. dr hab. Andrzej Zubek
- Marta Joanna Szczęsna: Aspekty metodyczne w pracy z chórami: amatorskim i profesjonalnym. Studium porównawcze. Promotor: prof. Janusz Stanecki
- Monika Anna Tyburska: Związki słowno-muzyczne w musicalach na przykładzie Jekylla i Hyde’a Franka Wildhorna, West Side Story Leonarda Bernsteina oraz Lalki Piotra Dziubka. Promotor: dr hab. Piotr Salaber, prof. AMFN
- Daria Urbaniak: Wykorzystanie form wychowania muzycznego w edukacji wczesnoszkolnej. Promotor: dr Piotr Jańczak
AKADEMIA MUZYCZNA IM. GRAŻYNY I KIEJSTUTA BACEWICZÓW W ŁODZI
Wydział kompozycji, teorii muzyki, dyrygentury, rytmiki i edukacji muzycznej
- Katarzyna Babula: Ćwiczenia muzyczno-ruchowe w profilaktyce bólów kręgosłupa u skrzypków. Promotor: dr Mariola Świderska.
- Siarhei Badalau: Opis suity ASWEJA na głosy ludowe, orkiestrę kameralną, chór, taśmę i video. Promotor: prof. Zygmunt Krauze
- Marlena Barszczewska: Preferencje muzyczne uczniów edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań przeprowadzonych w klasach I-III w wybranych łódzkich szkołach podstawowych. Promotor: dr Ewa Kumik
- Aleksandra Bykowska: Satysfakcja zawodowa muzyka orkiestrowego. Promotor: dr hab. Barbara Sobolczyk, prof. AM
- Jakub Czech: Rola i zadania pianisty-akompaniatora w pracy z solistami, chórem i zespołami. Promotor: dr Ewa Kumik
- Justyna Czernik: Poziom nauczania przedmiotu muzyka w prywatnym szkolnictwie ogólnokształcącym w Łodzi. Promotor: dr Stella Kaczmarek
- Maciej Franczak: Wybrane cykle wokalne Benjamina Brittena, Luciana Beria oraz George’a Crumba: funkcje pierwowzoru ludowego oraz techniki aranżacji. Promotor: prof. dr hab. Marta Szoka
- Marta Jabłońska: Kobieta dyrygent we współczesnej kulturze Polski. Promotor: dr Stella Kaczmarek
- Maciej Kabza: Ewolucja stylu muzycznego i postawy estetycznej. Promotor: prof. dr hab. Ewa Kowalska-Zając
- Milena Kawka: Preferencje muzyczne w wybranych grupach wiekowych: na podstawie badań przeprowadzonych na terenie miasta Łodzi. Promotor: dr Ewa Kumik
- Marcin Malinowski: Zastosowanie dźwięków konkretnych w kompozycji 3.3.3. na orkiestrę, taśmę i sampler. Promotor: dr Artur Zagajewski
- Jakub Neske: Przedmiotowe uwarunkowania preferencji muzycznych. Promotor: dr hab. Grażyna Poraj
- Beata Pielesiak: Problematyka dyrygencka w przygotowaniu wybranych utworów chóralnych Tronda Kverno. Promotor: dr hab. Jerzy Rachubiński
- Joanna Płuciennikowska: Ćwiczenia muzyczno-ruchowe wg metody Dalcroze’a rozwijające procesy poznawcze w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym szkoły ogólnokształcącej. Promotor: dr Magdalena Owczarek
- Anna Ewa Sobczyk: Ćwiczenia muzyczno-ruchowe wspomagające pamięć, koordynację i równowagę u osób starszych. Promotor: dr Magdalena Owczarek
- Aida Stępniak: Traktat Selva de varii passaggi Francesca Rognoniego Taeggio a praktyka diminucyjna w utworach wariacyjnych na instrumenty klawiszowe Jana Pieterszoona Sweelincka i kompozytorów jego kręgu. Promotor: dr Ewa Bielińska-Galas
- Łukasz Tokarczyk: Współczesna działalność muzyków kościelnych na terenie Łodzi i okolic. Promotor: dr hab. Krzysztof Grzeszczak
- Magdalena Werner: Rola muzyki w życiu osób niepełnosprawnych na podstawie badań przeprowadzonych w Warsztacie Terapii Zajęciowej „Nowa Zorza” w Łodzi. Promotor: dr Ewa Kumik
- Piotr Wójcik: Rozwój muzyczny byłych członków orkiestry kameralnej „Łódzkie Smyczki” Ryszarda Jana Osmolińskiego. Promotor: dr Stella Kaczmarek
- Maciej Wójcikowski: Reforma szkolnictwa artystycznego w szkole muzycznej I stopnia: analiza pilotażu reformy na przykładzie ZSM im. Stanisława Moniuszki w latach 2012-2014. Promotor: dr Ewa Kumik
AKADEMIA MUZYCZNA IM. IGNACEGO JANA PADEREWSKIEGO W POZNANIU
Teoria muzyki
- Marta Beszterda: Epizodyczność jako koncepcja formalna IV Symfonii Tansman Epizody op.85 Henryka Mikołaja Góreckiego. Promotor: dr Janina Tatarska / dr hab. Monika Kędziora
- Ewa Chorościan: Muzyka symboliczna Iannisa Xenakisa na przykładzie utworów Herma i Nomos alpha. Promotor: dr Artur Kroschel
- Magdalena Żebrowska: Kształtowanie prawidłowej intonacji w procesie kształcenia słuchu w oparciu o polską literaturę muzyczną XX wieku. Promotor: prof. dr hab. Hanna Kostrzewska
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Magdalena Andrys: Metoda projektów w edukacji muzycznej uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej na przykładzie projektu Muzyczna Kawaleriada z Uśmiechem. Promotor: dr Małgorzata Okupnik
- Arkadiusz Gustaw: Flet prosty na lekcjach muzyki w klasach IV-VI szkoły podstawowej. Promotor: dr Joanna Grochowalska
- Hanna Jarmolińska: Śpiew jako forma aktywności na lekcjach muzyki w gimnazjum na przykładzie powiatu obornickiego. Promotor: dr Teresa Śnitko
- Klaudia Larus: Znaczenie kompetencji w praktyce nauczyciela muzyki na I, II i III etapie edukacyjnym. Promotor: prof. dr hab. Leszek Bajon
- Izabela Polit: Zainteresowania muzyczne uczniów na II etapie edukacyjnym na terenie Poznania i okolic. Promotor: dr Patryk Piłasiewicz
- Jacek Rubczak: Edukacja muzyczna w szkolnictwie ogólnokształcącym Malezji na podstawie regionu Sabah
- Wallas Anna: Rola dyrygenta chóru szkolnego na drugim etapie edukacyjnym. Promotor: dr hab. Tomasz Dzięcioł
AKADEMIA MUZYCZNA IM. KAROLA LIPIŃSKIEGO WE WROCŁAWIU
Teoria muzyki
- Katarzyna Bartos: Światło w muzyce Agaty Zubel i Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil. Promotor: prof. dr hab. Anna Granat-Janki
- Natalia Biedka: Sonaty Johanna Gottlieba Janitscha w kontekście teorii muzyki Johanna Joachima Quantza. Promotor: dr Andrzej Wolański
- Agata Chojnacka: Muzyka w kręgu polityki. Twórczość kompozytorów polskich w okresie stanu wojennego. Promotor: prof. dr hab. Anna Granat-Janki
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Milena Będkowska: Specyfika pracy z dziecięco-młodzieżowym zespołem wokalno-tanecznym na przykładzie Reprezentacyjnego Dolnośląskiego Zespołu Pieśni i Tańca „Wrocław”. Promotor: prof. Bogusława Orzechowska
- Katarzyna Błaszczyk: Formy aktywności muzycznej młodzieży w wieku gimnazjalnym na przykładzie wybranych szkół wrocławskich. Promotor: dr Iwona Polak
- Joanna Hadzicka: Działalność Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Mieczysława Karłowicza w Zielonej Górze w latach 2009-2014. Promotor: dr Gracjan Szymczak
- Agnieszka Hyla: Formy i znaczenie umuzykalniania społeczności lokalnej na przykładzie działalności Melchiora Jochema. Promotor: prof. Helena Tomaszek-Plewa
- Oliwia Kimbar: Festiwal „Jazz nad Odrą” w latach 2008-2014. Promotor: dr Iwona Polak
- Marek Kudra: Muzyka w Muzeum Piastów Śląskich w Brzegu w latach 2003-2013. Promotor: prof. Jolanta Szybalska-Matczak
- Grzegorz Przepióra: Działalność Chóru Mieszanego „Echo” w Krośnie w latach 2009-2014. Promotor: prof. Jolanta Szybalska-Matczak
- Aleksandra Wysocka: Międzynarodowy Festiwal „Wratislavia Cantans” w latach 2010-2014. Promotor: dr Artur Wróbel
- Artur Piwkowski: Akompaniament organowy do perkusji tradycyjnej pieśni kościelnej – wybrane przykłady. Promotor: dr hab. Ewa Grygar
AKADEMIA MUZYCZNA IM. KAROLA SZYMANOWSKIEGO W KATOWICACH
Teoria muzyki
- Luiza Kaczmarczyk: Tradycja i nowoczesność w twórczości fortepianowej Henri Dutilleux. Promotor: dr hab. Marcin Trzęsiok
- Ewa Kopacz: Obraz muzyki religijnej Andrzeja Dziadka. Modlitwa dźwiękiem. Promotor: prof. dr hab. Jolanta Szulakowska-Kulawik
- Justyna Sandecka: Bajka jako inspiracja dla miniatur wokalno-instrumentalnych i instrumentalnych. Wybór przykładów twórczości kompozytorów polskich w latach 1945-2015. Promotor: st. wykł. Aleksandra Bilińska-Słomkowska
Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
- Katarzyna Ciborska: Wpływ uczestnictwa w chórze lub orkiestrze na kształcenie słuchu uczniów szkoły muzycznej II stopnia. Promotor: st. wykł. dr Barbara Stencel